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PROGRAMMES DES
1er et 2ème niveaux

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Septembre 2014

I- OBJECTIFS DE FORMATION

 Le bureau de l'association a décidé de proposer aux professeurs et aux élèves un programme pour les trois premiers niveaux. Ce programme est applicable depuis la rentrée 2004-2005.
 L'ouvrage de référence choisi est le BAKARKA (Editeur : Elkarlanean ; édition de 2011).
Le verbe utilisé est celui du basque "unifié" (euskara batua), axé sur les dialectes navarro-labourdin et guipuscoan.
Le vocabulaire local (navarro-labourdin) sera privilégié et complètera le vocabulaire utilisé dans l'ouvrage de référence.
À la fin des deux premières années l'élève devrait connaître et utiliser les verbes synthétiques IZAN, UKAN, JOAN, EGON, JAKIN et la conjugaison périphrastique au présent, passé proche et futur.
Le professeur pourra en fin de deuxième année commencer à introduire le passé des verbes IZAN et UKAN.
Le programme de 1ère année reprend tout ou partie des leçons 1-2-3-4-5-6-7-8-13-15 du tome 1.
Le programme de 2ème année reprend tout ou partie des leçons 7-9-10-11-12-14 du tome 1 et des leçons 1-5-7-8-11 du tome 2.
L'ordre dans lequel ces leçons doivent être abordées est évidemment laissé à l'appréciation de chaque professeur. Ces leçons doivent être traitées en 28 cours de 2 heures. 

II- PROGRAMME DE 1ère ANNÉE

 

BAKARKA 1 (Table des matières)

1. ikasgaia       Soinuak eta letrak

Sons et caractères

2. ikasgaia       Nor da ?        

nor, zer, zein
hau, hori, hura

naiz, zara, da
Nor da hau ?

 

Izen-sintagma
Nola zara ?
Hiztegia : lanbideak  
Solasaldiak

3. Ikasgaia   Hauek etxeak dira?

hauek, horiek, haiek           
gara, zarete, dira
Le déterminant pluriel : -ak
Nolako(a) ?
La particule interrogative ote
Position des cardinaux

 

oso, beste
Les gentilés
Parisen : Irakurgaia

Solasaldiak
Kantua : Lehenbiziko ikasgai

4. ikasgaia      Nork du liburua ?

Présent de izan (nor-nork    orain) :
dut, duzu
Le cas nork
Le morphème affirmatif ba-

 

Le partitif -ik
Zer nahi duzu ?

Irakurgaia

Hiztegia : gorputza
Solasaldiak

5. ikasgaia       Zenbat urte dituzu ?

Objet pluriel : ditut, ditu, dituzu
Les nombres
Nahi izan, behar izan, balio izan

Zenbat urte dituzu ?
Irakurgaia
Hiztegia : gauzak      
Solasaldiak      

6. ikasgaia      Non bizi zara ?

Le cas non
bizi izan
ezer ez, inor ez, inon ez
..
Maialen hemen bizi da ?

 

Irakurgaia

Hiztegia : ingurunea
Solasaldiak
Informazioa ematen

7. ikasgaia       Nik ikusi dut

Fonction auxiliaire de izan
Gizon orratza

Irakurgaia (I)
Irakurgaia (II)

Hiztegia : aditzak

Solasaldiak

En deuxième année :

Le subordonnant -(e)la
La particule bait-
Nork hartu du ?

Irakurgaia

 

13 ikasgaia     Egunero etortzen naiz

Présent habituel : t(z)en dut/naiz.
      dago/egoten da

Les jours de la semaine
Les heures (I)
Adverbes et formules temporelles    
Itziarren eguna

 

Ari izan
Herriko bestak
Hiztegia :hilabeteak, urtaroak, eguraldia        Telebistako lehiaketa
Solasaldiak
Kantua : Zorionak zuri

15. ikasgaia    Norekin etorriko zara ?    

Le cas norekin
Formation du futur
Zertarako ? -t(z)eko   
Norekin joanen zara ?

Irakurgaia

 

Jateko gogoa
Le conditionnel ba-
Aurkezpen e-maila     
Hiztegia : ibilgailuak   
Urtebetetzeko oparia  
Solasaldiak      

8. ikasgaia       Norena da giltza ?   

Le génitif noren

Position dans le syntagme
Ellipse du noyau nominal

 

Nirea bezalakoa !

lrakurgaia
hara, bezala, bezalakoa   

Hiztegia : ahaideak
Solasaldiak
Kantua : Aldapeko

 III- PROGRAMME DE 2ème ANNÉE

 

BAKARKA 1 (Table des matières)

7. ikasgaia   fin de la leçon vue au niveau 1 :

Le subordonnant -(e)la          

La particule bait-

Nork hartu du ?         Irakurgaia

9.ikasgaia Nongoa zara zu ?

Le génitif locatif nongo

Position dans le syntagme

Post-positions : aitzin, gibel, erdi, gain
Murruko irudiak

Irakurgaia
La particule omen

Les ordinaux

Zergatik ?, -elako
aski, nahiko

Hiztegia : gelak eta     altzariak

Solasaldiak

10. ikasgaia Nola dago haurra ?

Les verbes synthétiques..
nago, nabil
Nola ?

honela, horrela, hala
akitua/akituta/akiturik
gaixo/gaixorik
Le cas instrumental : -z

Nola zaude orain ?

Irakurgaia

Interrogatifs indirectes : -(e)n

Hiztegia : adjektiboak (1)

Solasaldiak
Kantua : Hala ere

11. ikasgaia Badauka eta badaki

Présent de eduki
Présent de jakin
Zenbat dauzkazu ?

Badakizu irakurtzen ?
Nahiak eta eginbeharrak
Hiztegia : adjektiboak (2).
Solasaldiak

12 ikasgaia Zertara zatozte ?

noa, nator
Le cas nora
Le cas nondik
Zertara dator ?
Laguntza ederra

Irakurgaia


Subordination impérative :
              -t(z)eko
Subordonnée circonstancielle
de temps : -(e)nean
Hiztegia : jakiak
Solasaldiak   Kantua : Zorionak

BAKARKA 2 (Table des matières)

5. ikasgaia Zer iduritzen zaizu ?

Présent de nor-nori : zait
Pluriel de nori : -ei
Zer gertatu zaizue ?
Zer iduritzen zaizu ?
Aitatxiren hamaikakoa 4

 

Subordinazioa : -(e)la, -(e)n, -t(z)eko
nor-nori, nor pluriel : zaizkit
Aitatxiren hamaikakoa 5
Solasaldiak

BAKARKA 1 (Table des matières)

14.ikasgaia Nori eman diozu giltza ?

Le cas nori
La forme nor-nori-nork
Les heures (II)
Iñakiren oparia

Irakurgaia
baietz, ezetz


La particule ere

Iritziak eta zaletasunak

Aitziber Coleoneren disko berria
Hiztegia : jantziak eta oinetakoak
Solasaldiak
Kantua : Gure aitak amari

 

BAKARKA 2 (Table des matières)

1. ikasgaia Gizon orratza (I)

Gizon orratza
Lehen zatia : goiza
Bigarren zatia : eguerdia
Hirugarren zatia : arratsaldea

 

Kukua entzuten
Ea... –(e)n    « Hau poza! »
Behar izan
Solasaldiak

7.ikasgaia Norentzat dakarzu hori ?

       UNIQUEMENT LE CAS DESTINATIF NORENTZAT

Les verbes synthétiques transitifs (nork)
dakart, daramat
dakartzat, daramatzat
Maite zaitut
Eritu da
Le cas destinatif : norentzat

 

LA SUITE AU NIVEAU 3….

Izen-sintagma : -ko (-entzako)
Edozein gauza
Honela dio
L’action réciproque elkar
Solasaldiak
Kantua : Maitiak galdegin zautan

8.  ikasgaia  Mendietatik ibaietara

Pluriel de nondik : -etatik
Pluriel de nora : -etara
Ura
Laguna deskribatzen
-tsu: berritsu eta umoretsu
Laguntzeko prest/Lanerako prest
La conjonction de coordination  eta
Maite zaitut 2

 

La conjonction alternative : edo, ala
La coordination d'opposition :
baina, aldiz, berriz, hala ere, baizjk
Tartalo
ikusita, ikusirik
Kantua: Ardoa edanda mozkortzen naiz
Solasaldiak
Kantua: Bailonatik Bilbora

11. ikasgaia Etortzeko erran dut !

Subordination des propositions
impératives : -t(z)eko
Irakurgaja: Zakurra eta gatua bezala
                      Irakurgaia: Aita, semea eta astoa
Astoa saldu nahi zuela erran zion
Zertarako : -t(z)eko

 

-t(z)eko makina
Irakurgaiak : Kontzertua/Hortzak garbitzeko pasta
Irakurgaiak : Kukurruku/Emadazu giltza   Eskale ttipia    Solasaldiak